Книга на мъртвите


Книгата на Мъртвите„Книгата на Мъртвите “ е общо име за древните египетски текстове, погребения, известни като“ Книгата на влизането или излизането през деня. Името „Книга на мъртвите“ е изобретение на немски египтолог Карл Ричард Lepsius, който публикува подбор на някои Текстовете през 1842 година.
Книгите – текст първоначално бяха издълбани върху външната част саркофаг на починалото лице, но по-късно беше написано на папирус сега известна като свитъци и погребан във вътрешността на саркофага с починалия, така че вероятно ще бъде преносими, така и на една ръка разстояние. Други текстове често придружени първичните текстове, включително hypocephalus (което означава, „в главата“), който е грунд версия на пълния текст.
Книги на мъртвите конституира като събиране на магии, чар, пароли, номера и магически формули за ползване на починалия в отвъдното. Това е описано много от основните принципи на египетската митология.
Те са били предназначени за насочване на мъртвите чрез различни проучвания, че те ще срещат преди достигане на подземния свят. Познаване на съответните магии е от съществено значение за постигане на щастие след смъртта. Магии или баянията се различават по отличителен начин между текстовете на различните „мумии“ или саркофага, в зависимост от значимост и други фактори, класа на починалия.
Книги на мъртвите обикновено са илюстрирани със снимки, показващи изпитванията, на които починалият ще бъдат подложени. Най-важното е тегленето на сърцето на мъртвия човек срещу Маат, или истината (извършени от Анубис). Сърцето на мъртвите е претеглен с перце, и ако сърцето ти не е претеглен надолу с грях (ако тя е по-лека от перо) той е разрешено да продължат. Богът Тот ще запишат резултатите и Амит чудовище ще чака наблизо, за да изяде сърцето се окаже недостоен.
Най-ранните известни актуализирана версия от 16-ти век пр.н.е. по време на 18-та династия (около 1580 BC1350 пр. Хр.) Това отчасти включени две предишни колекции на египетския религиозна литература, известна като ковчега текстове (около 2000 г. пр. н.е.) и пирамида текстове (около 2600 г. пр. Хр-2300 г. пр.н.е.), и двата от които в крайна сметка били заменени от Книгата на мъртвите.
Текстът е често индивидуален за починало лице – така че не съдържа две копия на един и същи текст – все пак, „книга“ версии обикновено са категоризирани в четири основни дивизии – версията Heliopolitan, което е редактирана от свещениците на колегията на Annu (използван от 5-ти до 11-та династия и по стените на гробниците до около 200); на тивански версия, която съдържа само йероглифи (20 до 28-та династия), една йероглифи и жречески характер версия, която е тясно свързана с тивански версия, която не е имал Твърда реда на глави (използва се предимно в 20-та династия) и версията Saite, която е строг ред (използва се след 26-та династия).
То е известно, че Книгата на мъртвите за Scribe Ани, папируса от Ани, първоначално е бил 78 FT, и е разделена на 37 листа на подходящи глава и актуални разделения.

Папирус на Ани

Археолозите установяват този папирус в погребението на Nany (Nah-Nee), една жена в седемдесетте години. Тя е chantress (ритуал певица) на бога Амон-Re и е посочена като дъщеря „царя“ (вероятно смисъл тя е дъщерята на първосвещеника на Амон и титулярният царя, Pinodjem I). Както е обичайно по време на Третия междинен период, нейният ковчег и кутии от shawabtis (цифрите са заместител на работници за задгробния живот) са придружени от кухи дървени фигура Озирис, който съдържа папирус превъртане изписани с колекция от текстове, които египтолозите повикване Книгата на на мъртвите. Древното име на Книгата на Четвъртата пристигне през деня. Тя повече от седемнадесет фута дълго, когато unrolled. . В йероглифни надписи са написани от един книжник и илюстрации, са били изработени и изрисувани от художник.
На сцената е изобразена кулминацията на пътуването към отвъдното. Nany е в Залата на съдебното решение. Холдинг устата и очите в ръката си, тя стои в ляво от голям мащаб. Нейното сърце се претегля срещу Maat, богинята на справедливостта и истината, която е представена като една малка цифра облечен си символ, един голям перо, в нейната лента за глава. От дясната, Озирис, бог на подземния свят и прераждането, ръководи сцената. Той се идентифицира с високата му корона с копче на върха, за дългите му извива брада, си мошеник, както и от неговото тяло, което изглежда да се навива като мумия с изключение на ръцете му. На гърба му виси една menat като противотежест си яка. Пред него за жертва е говеждо месо. Чакала-начело Анубис, Надзирател от изсъхване, настройва везни, а маймуна – символизиращ Тот, богът на мъдростта и писане – седи на баланс греда и се подготвя да запишете резултата. Зад Nany стои на богинята Изида, съпруга и сестра на Озирис. Тя е определена от йероглиф над главата си. Nany е бил разпитан от съда на четиресет и две богове за поведението си в живота. Тя е трябвало да отговори отрицателно на всеки въпрос, зададен в това изследване, често се нарича отрицателна изповед.
В тази сцена Nany е установено, честен и затова заслужава да влезе в задгробния живот. Сърцето е не по-тежък от образа на богинята на истината. . Анубис казва Озирис, „Нейното сърце е точно свидетел“ и Озирис отговаря: „Дайте си очите и устата си, тъй като сърцето е точно свидетел.“ В хоризонталния регистрирайте решението сцена, Nany се появява в три епизода : покланят на божественото палитра, с която всичко е написано, възхваляващи статуя на Хор, и стоящи от собствения си гроб. Nany имал втори папирус свитък с текстовете право Какво е в Подземното царство (Amduat) опаковани в мумия си в областта в коленете си.
Книгата на мъртвите, церемонии, обреди и магически бяха направени, с надеждата, че човек може да достигне земята на Запада и щастлив задгробния живот, изпълнен с хубави неща, за да живее вечно с боговете. Да, още веднъж, излезе през деня като човек живите ще събуди със слънцето.

Advertisements

About madisoned

Madisoned
Публикувано на любопитно и тагнато, , . Запазване в отметки на връзката.

Вашият коментар

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

w

Connecting to %s